31 mars 2012

Tre avbytare

Hungerspelen, av Suzanne Collins. Har läst del ett i denna trilogi och är mycket glad att jag köpte boken på rean. Kunde inte lägga ifrån mig den utan läste allt i ett svep (med avbrott för mat). Ska se filmen ikväll och ÄR SJUKT PEPPAD! Tror inte att någon har missat vad den handlar om, men den var SÅ mycket bättre än det låter. Den hade fart, spänning och en bra idé.












Baddaren, av Emma Hamberg. Den här var en till synes enkel och banal historia som jag tyckte om. Karaktärerna beter sig inte som jag tror att de ska göra, och det är bokens bästa grej. Det är inte förutsägbart vem som ska få vem och hur det slutar. Eller, jo lite, men på ett bra sätt. Kan tänka mig att detta är en bra avslappningsläsning. Om man gillar lättsamt med ett uns allvar. Fart i språket, tyckte om det.











Marshmallows till frukost, av Dorothy Koomson. Den här läste jag inte ut. Började, kände att den var seg och oomtyckbar. Barnen beskrivs först om färgglada lustigprickar, sedan som stackare på grund av sin familjesituation. Huvudpersonen är för pratig. Boken är för pratig. Och för lite mysig. Med det omslaget måste den vara mysig. Efter kanske två kapitel hade den fått sin chans och åkte tillbaka till biblioteket. (Spoilervarning: de ÅT ju inte ens marshmallows till frukost!)

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett solklart fall av falsk marknadsföring (om att de inte åt marshmallows till frukost). Låter även som ett fall för Plus, om det nu finns kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "SKA DET VARA PÅ DET HÄR VISET? VA VA VA?" Ett underbart program.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...