9 oktober 2013

Nobelprisgissning från Sofia

Sofia med (den just nu lite vilande) bloggen Bokmärkt svarar så här:

1. Vilken författare hoppas du får Nobelpriset i litteratur 2013?
– Jag har nog inga kandidater som jag själv skulle tycka att de borde få Nobelpriset, men några omtalade författare som jag inte skulle bli förvånade om de fick är Murakami och Joyce Carol Oates. De är väl också de mest topptippade eller något liknande, eller?

2. Vem tror du att det blir?
– Som vanligt tror jag att det blir någon jag aldrig hört talas om tidigare :)

3. Om du fick hitta på ett nytt litteraturpris - vad skulle det heta och vad skulle det vara för slags pris?
– Jag skulle vilja ha en barn- och ungdomskategori just för att lyfta vissa böcker som kan få så många barn som vanligtvis inte läser att läsa. Men samtidigt vet jag inte om jag tycker att en sådan kategori passar in i nobelprissammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...