30 oktober 2013

Det bästa med att gå och klippa sig...

... är att sitta och vänta på sin tur.

Ty salongen dit jag brukar gå bjuder en (förutom på en mkt avstressande stämning) på kakor, kaffe, te, soffa med fancy tyg, och böcker! Förra hösten började jag läsa en bok om svamprecept, i våras var det kolabakningsboken på bilden. (Den uppmärksamme läsaren noterar nu att jag inte verkar klippa mig jätteofta. Det är sant. Jag klipper mig ungefär i anslutning till på-och-avtagning av vinterdäcken, så det börjar vara dags.) Tyvärr är jag aldrig i så god tid att jag hinner läsa färdigt. Vet fortfarande inte hur man gjorde med svampen när man kom hem från skogen eller varför man ska ha en lång, lång, kniv när man gör kola.

Vad läser du hos frisören? Eller går du mest dit för frisyren?


Ej utläst pga "kluvna hårtoppar". 

4 kommentarer:

  1. Jag bläddrar alltid lite förstrött i tidningarna, de gånger jag inte redan är sen.. Hatar att gå till frisören. Tycker aldrig att det blir bra och så kan de ju inte göra håret längre! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du får be om hårförlängning :)

      Radera
  2. Jag skulle vilja besöka Pärlans butik i Stockholm! Den verkar vara väldigt mysig... Gillar choklad mer än hårklippning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltså en riktig butik!? Men! Dit vill jag också gå!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...