26 oktober 2013

Bloggfika på Pilgatan

Fröjdefulla dagar! Efter att ha överlevt hoppningen har jag nu till fullo kunnat kasta mig ut i allehanda aktiviteter. Till exempel bokbloggarfika på Bokcafé Pilgatan med de trevliga bloggarna Linnea, Anna och Kerstin. Sannerligen kalas! Vi hängde på låset och intog ett stort bord vid öppnandet klockan 12, det motsatta hörnet intogs av en grupp som jag starkt misstänker för att vara en bokcirkel. Trots hällande regn var det efter ett tag helt fullsatt. Rykten går om att de har en sjukt bra sopplunch med hembakt bröd på vardagarna – måste kollas in.



Extra kul var det att träffa en ny bloggbekantskap – Eli läser och skriver. Läs här hennes underbara kärleksförklaring till bibliotek! Tyvärr ska hon flytta från Umeå just när första bloggträffen blivit av, men jag hoppas att vi ses fler gånger ändå.


Ösregn ute, sprattelgubbar inne.

Förutom te och bulle så inköptes även en bok. Del 1 i serien om Nancy i den ihophängande antikvariat-delen (som kanske heter Mingus?). Där var det fullt med folk (vilket i och för sig inte är så svårt eftersom golvytan är max 3 kvadratmeter) så det dröjde länge innan jag kunde få fri sikt för ett foto. Här ser vi en bild som jag valt att kalla "Hej skärpa var är du":



Efter detta cyklade jag hem och var så full av energi att Operation Städa Förrådet drogs igång och har pågått till nu. Och DÅ vet man att det verkligen varit en dag med dåligt väder.

7 kommentarer:

  1. Så kul! Och det säger något om bokbloggSverige att jag känner igen två av tre på din bild. Fast jag bor i Kungälv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De verkar vara sociala varelser, de där bokbloggarna :)

      Radera
  2. Mycket trevlig träff!
    Kul att du hittade Glasfåglarna! :) Har du inte läst Nancy-böckerna alltså? Och ändå försökte du byta bort Mosippan. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har läst och gillat mycket! Så nu har jag samlat på mig dem alla i inbundet format, så att de håller över tid. Läser dem med fem- till tioårsintervaller!

      Radera
  3. Det var jättekul att träffas! Hoppas vi kan göra det igen när jag kommer upp i vinter :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...