2 oktober 2013

16 böcker från årets Bokmässa

Hänger på trenden med att visa vilka böcker som hoppade ner i min väska på Bokmässan. Man kunde knappt hålla dem i styr faktiskt.

Försökte fota dem lite tilltalande, men på grund av höst och latitud måste foton tas på morgonen eftersom det är för mörkt efter jobb, och tydligen har jag inte så bra skärpa i ögonen före frukost. Nevertheless:



Här ovanför samsas två olästa Oksanen med en signerad Sågverksungen. En goodiebagbok (Svinen) och en spännande sak från Posten (!) om de nominerade i Lilla Augustpriset. Krokodilernas gula ögon hade fin framsida och kom med i en 3 för 100 (mässans vanligaste pocketpris?), men jag tror också att den är bra. Nina Björks Lyckliga i alla sina dagar kan man kalla för årets spontanköp när jag egentligen bara ville kolla på fina bokkassar. Och överst: Martina Haags bok om löpning. Blir peppad redan av omslaget.



Och här har vi en mängd goodiebagsböcker och recex, somliga med hälsning från författaren och somliga utan. Mest sugen är jag på Dagens katastrofer. Hur kan man inte bli nyfiken på en bok med den titeln? Fortsättning följer.



Bonusbild! Snyggast på mässan var skrivboken från Leopard förlag. (Jag köpte två på grund av akut snyggchock.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...