9 oktober 2013

Nobelprisgissning från Marcus

Marcus med bloggen Marcusbiblioteket svarar så här:

1. Vilken författare hoppas du får Nobelpriset i litteratur 2013?
– Joan Didion – för hon är sjukt bra i typ alla genrer som finns: journalistik, noveller, romaner, facklitteratur, självbiografi, filmmanus.

2. Vem tror du att det blir?
– Jag har bara känt till författaren en enda gång innan det tillkännagetts (förutom när Tranis fick det då såklart) så jag tänker inte skämma ut mig genom att gissa. Eller okej då det kan jag väl: Nawal El Saadawi.

3. Om du fick hitta på ett nytt litteraturpris - vad skulle det heta och vad skulle det vara för slags pris?
– Poesipriset! Lika mycket pengar som Augustpriset och stor gala skulle vara kul eftersom jag tror fler skulle börja läsa den typen av litteratur då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...