9 oktober 2013

Nobelprisgissning från Per-Anders

Per-Anders Olsson, bloggläsare, svarar så här:

1. Vilken författare hoppas du får Nobelpriset i litteratur 2013?
– Jag hoppas att Nobelpriset i litteratur 2013 går till en bra författare som jag ännu inte har läst. Av sådana jag har läst skulle jag gärna ge priset till Don DeLillo.

2. Vem tror du att det blir?
– Jag tror att det blir Alice Munro som får priset. Men egentligen är det ju helt omöjligt att tro/gissa...

3. Om du fick hitta på ett nytt litteraturpris - vad skulle det heta och vad skulle det vara för slags pris?
– Mitt eget litteraturpris skulle heta "A Small, Good Thing" och delas ut till noveller och korta romaner. Det vill säga stor litteratur i det lilla formatet. Förste pristagare skulle bli Haruki Murakami för novellen "Landscape with Flatiron".

2 kommentarer:

  1. Inte helt omöjligt att tro/gissa tydligen... Bra med en författare som jag inte har läst särskilt mycket av och kul att noveller belönas. En underskattad form av litteratur!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...