13 augusti 2013

Tävla om ett seminariekort!

Så det kan bli.
Här utlovar jag tävlingar och allt möjligt, och så ramlar jag av hästen istället.
Man kan säga att hästen var jätteglad över att få hoppa hinder, gjorde ett glädjeskutt med huvudet ner och rumpan upp, samtidigt som han svängde höger. Själv svängde jag vänster, flög av och landade på min fot, som var vriden några varv fel.
Aj.

Har nu premiäråkt ambulans, varit på aktuen och röntgat. Inget var brutet. (Känns dock som att ALLT är brutet.) Bara stukat och uttöjt och allt vad det var. Men väldigt trevliga människor är det som jobbar på sjukhus. Även fast man kommer in och sprider lera överallt och ens läkare visst råkar vara allergisk mot häst. Tio tummar upp!

Så bättre sent än aldrig - här är tävlingen med ett seminariekort i potten. Som en av Bokmässans bloggambassadörer fick jag två kort, men kommer bara att använda ett. Kortet gäller för alla fyra dagarna, och entré till utställningen ingår. Sjukt bra vinst, om jag får säga det själv. :)



Tävla så här:

1. Skapa ett konto på Bokmässans community (om du inte redan har ett).
2. Logga in, och klicka in dig på fliken Grupper.
3. Leta upp gruppen Tävla om ett seminariekort, klicka på gruppens namn och sedan på "Bli medlem".
4. Skriv ett inlägg i rutan "Säg något du också!" där du svarar på de här tre frågorna:

A: Vilket land är i fokus under Bokmässan 2013?
B: Vad heter boken från 1483 där Bokmässans grundare hittade bilden som nu är mässans logga (sjöjungfrun)?
C: Vilket seminarium ser du mest fram emot och vill tipsa andra mässbesökare om?

Bland de som svarat rätt på frågorna (på A och B alltså, på C är jag ganska säker på att alla har rätt) lottar jag fram en vinnare. Vinnaren presenteras både i gruppen på communityn och här på bloggen.

Sista dag att delta: 

Söndag den 18 augusti klockan 23:59

Lycka till! 

17 kommentarer:

  1. Nej, men usch vad otäckt! Krya på dig och hoppas att foten snart känns bättre.

    SvaraRadera
  2. Hoppas foten mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, pga värktabletter så gör den det :P

      Radera
  3. Kul tävling... Hästar är inte att lita på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen nog är han att lita på, hästen! Han hoppar allt man styr mot. Sen gäller det att sitta kvar även efteråt :P

      Radera
  4. Åh, vad dramatiskt det lät! Tur att det gick (relativt) bra i alla fall! Jag har själv brutit armen i en ridolycka. Sådant där är inget vidare. Ridolyckor i allmänhet, alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvva! Armen låter som att det gör jätteont att bryta. Inget vidare var sannerligen ordet för dagen :)

      Radera
  5. Åh, det är alltid lika "roligt" när hästen svänger åt ett hål medan man själv far åt det andra. Skönt att du inte bröt nått även om det säkert kommer att kännas ett tag!

    Fint med tävling, jag är med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag är mest glad över att det "bara" blev en stukad fot. Dagen innan berättade en av tjejerna i gruppen ingående om när hon ramlade av och krossade mjälten (med sin egen armbåge)! Den fick hon operera bort, foten fick jag ju ha kvar! :P

      Lycka till!

      Radera
  6. Jösses, får man se dig med kryckar i september då? "Vriden några varv" fel lät inte skönt! Hur går det nu med tävlingen? Jag ser att det bivit några kandidater i gruppen iaf.

    SvaraRadera
  7. Fin du är som lottar ut en biljett!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...