10 augusti 2013

Ett par oväntade skor i Paris

I den finaste novellask jag sett. Iofs den enda, men ändå. 
Till Paris för att sortera sin pappas saker. Hittar ett par blå skor med klack. Små. Men varför har han sparat dem?

Huvudpersonen i Linda Olssons novell De blå skorna är en dotter som hittar en skolåda och börjar fundera över pappans liv, och sitt eget. Berättelsen är fin och lite stillsamt utforskande sådär, men som med många noveller tycker jag att det är för kort för att jag ska hinna engagera mig. Mer som ett intressant skyltfönster än en berättelse att dras med i. Men omslaget har nog det finaste mönster jag sett.

Kan man få det som tapet?

Titel: De blå skorna
Författare: Linda Olsson
Förlag: Novellix 2012
Formgivning: Lotta Külhorn

1 kommentar:

  1. Verkligen snyggt. Tänk, nästan varenda gång jag tänker: vilket snyggt omslag, undrar vem som kan ha gjort det? så är det Lotta Külhorn. Hon har gjort så många, och de ser så olika ut, men alla (av dem jag sett) är jättefina. Dessutom verkar hon vara oerhört produktiv. Otroligt imponerande.

    Krya på dig och foten!

    /Liv

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...