26 december 2011

Var är den där lästiden?

Var är den där omtalade lästiden som man tydligen ska ha så mycket av under julen?
Det undrar jag.
Ty här ligger Buddenbrooks och jag har bara läst omslaget.
Tre gånger.

Misstänkta lästidsförkortande aktiviteter (som förvisso är trevliga, jag klagar inte på aktiviteterna i sig utan mer på bristen på åtta extra timmar per dygn under jul):
  1. Äta (ohotad etta)
  2. Umgås (egentligen etta eftersom det pågår hela tiden)
  3. Spela spel
  4. Läsa rim (och öppnande av tillhörande julklappar)
  5. Sova i soffan mellan 15:03 och 15:54 den 24/12
  6. Göra snöänglar och kasta snöbollar
  7. Förflytta sig mellan olika platser där man äter, umgås, sover, spelar och läser rim.
Fattar ju alla, att man inte hinner läsa alls när allt detta står på schemat. Dock trevligt schema. Skulle lätt kunna ha det schemat oftare.

Suddiga Buddenbrooks med någon slags barrträd i bakgrunden.

7 kommentarer:

  1. Tänk då sov vi på soffan nästan exakt samtidigt! Även här går läsningen trögt.

    SvaraRadera
  2. Värre kan man ju ha det... ;-)

    SvaraRadera
  3. Har du sett att Kulturradions bokcirkel har cirklar om Buddenbrooks? http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3349&grupp=9006

    Jag har läst Jane Eyre och Fågeln som vrider upp världen och lyssnat på programmen, ganska trivsamt.

    SvaraRadera
  4. Det blev just inget läst på julafton för mig heller, men det är ju dagarna därpå man har tid att läsa. :) Hoppas du har haft en trevlig jul! :)

    SvaraRadera
  5. Julen är en högtid av vila och äta :)

    Dolly: Jo jag har sett den! Men man måste läsa till sidan 170 innan man lyssnar på första avsnittet. Längtar!

    SvaraRadera
  6. Ja den där berömda lästiden vill jag också efterlysa för den här helgen som var, var den helt bortsprungen.
    God fortsättning.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...