3 december 2011

En dystopi, sanna mina ord

Nu har jag läst ut bokcirkelboken, Metro 2033.
Med sorg i mitt hjärta!
Den var bitvis lite förutsägbar (jaja, vi fattar att du reser runt i hela metron och stöter på en massa olika personer med en massa olika ideologier, ska metron symbolisera världen kanske?) men trots det ville jag ogärna lägga den ifrån mig innan den var slut.

Det har gjorts ett datorspel (kolla trailer på youtube) som bygger på boken. Ej oväntat. Ibland kändes det som att jag läste ett spel (de springer mycket i tunnlar, möter monster och skjuter.) Särskilt på Biblioteket.

Tyckte om den, men den hade nog tjänat på att vara typ 100 sidor kortare. Undrar hur den är att läsa på ryska?

PS 1: Bilden är mixtrad med genom Little Photo, bra sak till Android-telefoner! Det här filtret tror jag heter "Passar-när-du-har-läst-en-bok-om-världen-efter-ett-atomkrig-och-vill-ha-en-mörk-och-dyster-stämning-i-din-bild".

PS 2: En särskild hälsning till min syster: Jag ser den lilla tofsen, å vad jag ser den.

4 kommentarer:

  1. Jag har 25 sidor kvar, har tjuvläst de sista två :)

    Jag känner lite som du. Boken är ganska förutsägbar och lite tjatig ibland, men ändå bra på något sätt. Jag vill hela tiden veta vad mer Artiom kommer att stöta på.

    Och visst blir man inte förvånad över att de gjort ett spel av boken? Jag skulle inte heller bli förvånad om de gjorde en film av den. Känns som det skulle kunna bli en Sci-Fi film som man ser en fredagskväll i soffan för lite spänning.

    PS. Tycker speltrailern ger ungefär den bild jag hade mig av metro-världen.

    SvaraRadera
  2. Kan absolut tänka mig Metro 2033 som en film! Och jag håller med om att det som visades i speltrailern var likt hur jag tänkt mig att det såg ut. Jag var förresten på en bokhandel idag och klämde lite på Metro 2034 – den fristående fortsättningen. Baksidestexten nämnde inte Artiom vilket var en liten besvikelse! Får se om den hamnar på att-läsa-listan ändå...

    SvaraRadera
  3. Tackar! Jag kan inte bestämma mig för om den röda färgen är fruktansvärd eller rolig... Kanske bestämmer mig för "julig"?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...