8 december 2011

Jag har lyckats igen

Man kan ju tycka att somliga borde ha lärt sig att Radioföljetongen bara ligger kvar i en månad på webben.

Somliga har mycket att tänka på.

Här posar En gåtfull vänskap mycket stiligt framför en redogörelse för primtal. Tyckte att det var passade. Läste slutet under omrörning av fudge-smet. Det var sannerligen en väldigt fin bok! Jag tyckte jättemycket om alla karaktärerna, och historien är ovanlig och sorglig. Egentligen händer nästan ingenting, och ändå händer så mycket. Gå o läs. Ett visst intresse för matematik kan underlätta.

5 kommentarer:

  1. Ja, boken passar för alla som läser matematik på universitet. Eller som har pluggat mycket matte! / Sifferallergikern

    SvaraRadera
  2. Eller som inte är så värst intresserade av matte egentligen men kan bli fascinerade av ämnen när de berättas om på ett bra sätt :) Den passar till dom också!

    SvaraRadera
  3. Jag läste ut den här i helgen, gillade och borde skriva om den. Jag är lite matte-nörd, så jag gillade den delen men jag tror man kan uppskatta den mycket även om man inte är så intresserad av matte. Jag tyckte det var värre med all jäkla baseboll! :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar den jättemycket, önskar att jag vore mer intresserad av matte när jag läser den :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att baseboll-delarna var ganska kul, men det kanske är för att jag alltid har betraktat baseboll som Världens Mest Obegripliga Sport och genom den här boken blev det iallafall lite mer begripligt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...