13 december 2011

TACK!

Idag är det luciadagen, med ishalka, regn och galna fordon som slänger grus omkring sig.
Men jag är glad ändå, ty idag har jag öppnat paketen från min hemliga bokvän. Jättestort tack!
Innehållet kräver att presenteras med ett TADA:


Överst: Finaste bokmärket Uggly, som "alltid är på din sida"! Så fint!
Sedan: Choklad med goda smaker (egentligen var det två, men av naturliga skäl kan bara den ena vara med på bild... Har ingen aning om hur det blev så.)

Sedan en bok som borde passa mig utifrån vad jag gillat tidigare: Mari StrachanJorden sjunger i B-dur. Den ska enligt min bokvän vara lite mystisk vilket jag ser fram emot.

Sedan en julig och vintrig sak: Terry PratchettHogfather (som jag redan har börjat läsa och fnissar så smått åt). Det verkar som att ett mördargille håller på att planera för att utplåna Tomten. The horror!

Sedan en anteckningsbok med bästa sortens blad – blanka! Man kan rita, man kan skriva, och ens bokstäver hamnar alltid precis på rätt höjd. Jag är en anteckningsboksnörd av rang, så den var verkligen ett bra val :)

Sedan en bok som min hemliga bokvän gillar mycket: Rebecca HuntMr Chartwell. Den handlar om sorg och deppigheter, men är tydligen skriven med mycket värme och humor. Snygg är den också! Som en bonus är dessutom en av bloggens gamla bekanta en av huvudpersonerna. Jag säger inte vem, men han är ett stort fan av Dreadnoughts, kanoner och flottan. Någon med en gissning?

Sedan fick jag ju te, som visades i paketinlägget, och en stickad mugghållare som passar på kaffekoppar av glas (för att inte bränna sig)(mkt bra). Sist men inte minst har jag också fått ett recept med Nobelprisanknytning. Jag har till och med alla ingredienser hemma, så inom kort kanske Selmas vinbärsgömmor dyker upp på bloggen. Om jag har tur. Om jag har tid.

Det jag ska göra nu är ju att snoka runt på deltagarnas bloggar och försöka lista ut vem min hemliga bokvän är. Det kan ta lång tid, ty jag fick en liten ledtråd, men jag tror att jag och ledtråden är på olika plan i livet. Eller något ditåt. Är mycket glad över att jag inte fick mjältbrandsbakterier och enormt glad över alla fina saker som var så exemplariskt instuvade i min gröna påse (kommer att nyttja den taktiken i mitt brev som ska skickas också). Tack hemlig!
Här är böckerna med framsidan utåt:

4 kommentarer:

  1. Vilket jättefint innehåll i ditt paket! Och så mycket! Nu behöver ju du inte få några andra julklappar alls! / Moder C.

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Kul att se att paketet lyste upp en annars så mörk och regnig Luciadag. Det var riktigt roligt att få plocka ihop ett paket åt dig även om det samtidigt var lite klurigt att hitta något som skulle passa. Må så gott. /Hemlig bokvän.

    SvaraRadera
  3. Moder C: Jag tror faktiskt inte att jag behöver någon julklapp. Kanske en penna att skriva i anteckningsboken med bara.

    Hemlig: Det lyste sannerligen upp! Är mycket nyfiken på vem du är, så jag ska ta en runda bland deltagarbloggarna och spana lite...

    SvaraRadera
  4. Vilket fint bokpaket, den där Pratchettboken måste jag bara ta och läsa!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...