5 december 2011

Att de sedan får VÄLJA bland de tre lättar på inget sätt min ångest.

Jag ska bestämma pocketböcker nu till bokcirkeln.
Det är skitsvårt!
Hur ska man tänka?
Ska jag välja något som är "typiskt min boksmak"?
Eller "typiskt bokcirkel"? (Vad är då det, kan man tänka på. Jag har fått för mig att det involverar kärlek och göllegölle alternativt garn och hundar. Men vi har ju hittills läst om gargoyler och mutanter så vi kanske inte håller måttet.)
Eller ska jag tänka "något som passar alla"?
Svårt eftersom vi är freaking 10 stycken! Som Gillar Olika!
Tänk om de hatar mina val?
Tänk om jag inte ens själv gillar mina val?
Tänk vad skönt om jag hade gjort ett val.
Kan man blunda och peka?
Om man tar fram en sajt med pockettopplista. (Obs. roligt ord obs.)
Fast det är riskabelt.
Tänk om jag råkar peka på en pocket av Jane Green.
The horror.

7 kommentarer:

  1. Finns "Tuta och käka öppnar inom kort" som pocket? Isåfall kan det ju vara ett tips...

    SvaraRadera
  2. Meh, den har jag ju läst! Vill hitta en bok som jag inte läst, som är bra (oklart hur jag ska veta det i förväg) och som de andra har drömt om att läsa i flera år. Eller månader. Veckor iallafall. Eller kanske inte avskyr.

    Evalinn: Om jag bara väntar nog länge så slipper jag kanske hoppa?

    SvaraRadera
  3. Varför inte en nobelpristagare så slår du ju två flugor i en smäll?!

    SvaraRadera
  4. Du har ju tre böcker att välja ;) så det går att blanda, t ex en som du vill läsa, något du tror passar bokcirkeln osv. Sen tror jag att alla vi är med i bokcirkeln för att pröva lite nytt, eller? Hmm, kanske något vi borde frågat på första mötet. "Vad förväntar sig alla av bokcirkeln?"

    SvaraRadera
  5. Det ar ju jattesvart! Men man kan val bara utga fran sig sjalv? ta det du tror att du skulle tycka om, sa far de andra rosta om vilken av de tre som ar deras favorit!

    SvaraRadera
  6. Anonym: Nobelpristagare finns nästan inte i pocket, utom några, och de har jag redan läst. :( Men jag kanske har hittat en, eventuellt...

    Hundöra: Jag håller med! Vad vill folk? Vi kanske får fråga dem nästa gång. Förväntningar är ju viktigt!

    Emma: Svårt är ordet för dagen. Men det låter som en bra plan att ta tre böcker som jag är nyfiken på, och så får de välja sin favorit bland dem. Jo så gör jag. Kanske.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...