4 december 2011

Julbaket 2 (eller – Hur man döljer att det regnar på andra advent)

Vem var det? Vem var det som beställde regn till andra advent? Vi är inte kompisar, bara så du vet. Misstänker att du även kastar saker på andra människor.

Om det regnar på andra advent måste man baka lussekatter. Man rymmer enkelt 20 stycken på en plåt. Varför slösa på bakplåtspapper liksom?

Med bakverken i ugnen inser man att det kanske hade varit lagom med 15 lussekatter på en plåt. Eller kanske 10. Misstänker att det är sprängdeg jag rört ihop.

Och hur gör de på bagerier så att de ser snygga ut efter jäsning och pensling och gräddning? Jag misstänker att de har lim på russinen. Nej, jag förutsätter att de har lim på russinen.

När ett berg av lussekatter är klara syns ej fönstret längre. Och det regn man inte ser finns inte. Sweet! Ett berg av lussekatter leder dock till Viktig Fråga: Vilken bok ska jag läsa simultant med förtärandet av dessa mästerverk?
Receptet finns här.

4 kommentarer:

  1. Mmmm... synd att ni bor så avsides.../ Moder C.

    SvaraRadera
  2. Sannerligen. De var sjukt goda, oavsett hur de såg ut. Får ta med nedfrysta till jul!

    SvaraRadera
  3. GUD vad gott! Jag far sadan jullangtan att jag nastan sprangs!

    Men det dar med regnet...skrammande, det ar vad det ar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...