14 juli 2013

Skärgårdsbröllop

Saker jag lärt mig i helgen:

1. Kajaker är inte livshotande element som bara väntar på att snurra runt och kasta ner dig under ytan och dränka dig långsamt. De är rätt så trevliga.

2. Digeridoo är svårt.

3. Det går utmärkt att kommunicera på ett bröllop där nio nationaliteter och fyra kontinenter är representerade, om man använder swengelska med några extra norska ord, plus armviftande.

4. Fiskar ändrar riktning i kallt vatten. Mer om detta senare.

5. Dalarö med omnejd är vackert. (VACKERT!) Hade jag ett gäng miljoner liggande så vet jag några hus med torn som behöver köpas.

Lite bilder från helgens oerhörda mängd av nya lärdomar:








Australien + Sverige = sant





8 kommentarer:

  1. Jaa, när man ser dessa vackra vyer då undrar man ju varför man bor där man bor...skog,skog, skog...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skog är också fint! Ska se om jag inte kan hitta några fina skogsbilder...

      Radera
  2. Så fint! Jag och maken kollar på Skärgårdsdoktorn på öppet arkiv på kvällarna nu. Fin sommarkänsla i den också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Skärgårdsdoktorn! Det var ju världens bästa program! Väldigt mycket sommarkänsla. Kan behövas när termometern nu helt plötsligt visar +14 grader :P

      Radera
  3. Ser härligt ut!
    Jag är också lite tveksam till kajaker (och kanoter). Men visst verkar det trevligt att glida fram i vattnet! Borde kanske testa igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanot är ju mycket mindre vingligt (enligt min uppfattning) och de paddlar man kanske oftare i sjöar? (=färre galna båtar som fräser förbi och skapar vågor) Så kör på kanot först, det är mitt tips :)

      Radera
  4. Digeridoo är ju sååå häftigt! Kan tänka mig att det inte är någon barnlek att spela själv, dock...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett ganska speciellt ljud :) Och det här med att andas in och ut och låta samtidigt? WHOT?!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...