21 augusti 2012

Avbytaren Matchad

Den här tyckte jag både väldigt mycket om, samtidigt som den kändes lite fånig. Totally doable. Till exempel så tyckte jag att författaren hade knåpat ihop ett mycket intressant ultimat-livslängd-övervaknings-framtidssamhälle och att huvudpersonens utveckling kändes trovärdig och inspirerande. Men: ännu ett triangeldrama med en kvinnlig huvudperson som gillar två fantastiskt-bra-killar-på-olika-sätt? Är inte det förra årets grej? Hungerspelens grej? Twilights grej? Tacksam för upplysningar i denna fråga.


Om den skulle få ett betyg skulle det bli en stark 3:a. 

5 kommentarer:

  1. Jag har inte läst den men tänkte direkt: är det inte samma story som i "Ful" som jag inte heller läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att ha googlat "Ful" är jag högst benägen att hålla med dig. Frågan är: vem kom först?

      Radera
  2. Håller med jag vill ha något nytt inte alltid bara denna starka tjej i huvudrollen som slits mellan två killar som är fina på två olika sätt! Men annars är boken otroligt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Och jag tror att huvudpersonen i Matchad dessutom blir ännu starkare med tiden, för det finns visst ett par böcker till? Eller det kanske är på gång.

      Radera
  3. Jag har hört så blandade åsikter om denna att jag inte har vågat köpa den än, men jag ska nog göra det trots allt :)

    Och visst är triangeldramat lite uttjatat!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...