11 oktober 2011

Den gula eller den rosa?

Efter den senaste tidens överdåd av loppisar, ta-en-bok-hyllor och pocketpaket har jag nu det angenäma problemet med För Många Olästa Böcker (FMOB). Eftersom de inte är Nobelpristagare (än) så kommer de lite i andra hand. Måste ju hinna läsa klart om den eländiga vagnen. Men det står i lagen att man får läsa en avbytare när den bok man håller på med är fem miljarder sidor lång och aldrig tar slut. Läspepp vetja, läspepp!

Därför: hjälp mig! Vilken ska jag börja med?

Här står FMOB och poserar. Ta mig, ta mig, skriker de. Eventuellt hittade jag på det sista.

7 kommentarer:

  1. Igelkottens elegans eller För mycket lycka!

    SvaraRadera
  2. För mycket lycka är ju noveller, insåg jag just, vilket är bra. Då kan jag läsa en och en här och där. Mellan Vagnar och Ormar.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara last Igelkottens elegans och gillade verkligen! Dock ar jag nyfiken pa En halv gul sol!

    SvaraRadera
  4. En halv gul sol. Eller projicerar jag nu för att jag själv har den oläst i bokhyllan :-)

    SvaraRadera
  5. Jag röstar för Alice Munro. Jag läser en annan novellsamling av henne nu, och tycker hon är skarp!

    SvaraRadera
  6. Men, det blev Påven Johanna! Ett totalt oväntat val, men ack så lyckat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...