6 oktober 2011

Finaste paketet kom idag!

Tack hemliga bokvän!



Jag hade inte läst någon av böckerna och är verkligen nyfiken på Påven Johanna. Den andra boken (Delirium) fick jag en glimt av igår på en viss blogg (hrm hrm hrm) och fastnade för lite i smyg sådär. Nu har jag den i min hand! Fröjden! Och en fin reflex som verkligen kan behövas i det mörker som nu kommer ockupera oss i ett halvår. Och choklad + te som sällskap till läsningen! Vore jag en katt skulle jag spinna av nöjdhet. Nu skriver jag istället blogginlägg med många utropstecken!

Ifall jag har fattat ledtrådarna så tror jag att det är Pantalaimone som jag har att tacka för att jag nu även har ett snajsigt bokmärke istället för en hårnål i De fyra utkorade. Rätt?


(En parentes: Det kanske absolut roligaste var dock att chokladen heter Dolfin. (HAHAHAHAHA!) Så mitt i prick! De som känner mig i den verkliga världen har under en längre tid nu fått höra mig citera Maria Montazami från den där reklamen när hon pratar om hur man kan bada i poolen. Man kan slinka runt som en liten dolfin. (HAHAHAHAHA!) Man kan säga det hur många gånger som helst. Och, ja, det är alltid roligt. Alltid. Slut på parentes.)

3 kommentarer:

  1. Hrm, hrm :) Visst stämmer det ;) Ganska lätt kanske att lista ut :)
    Riktigt underhållande med dolfinen - mycket passande. Jag har inte ens tänkt på att hon säger så! :) Påven Johanna är verkligen hur bra som helst och Delirium läste jag ut igår... vet inte riktigt vad jag tycker... :)
    Kul att du gillade innehållet! Smakelig! :)

    SvaraRadera
  2. Först tänkte jag att det var ganska lätt, sedan tänkte jag att "Dolfin" kanske var en ledtråd till bloggen som heter "Havsdjupens sal" som också är med i bokbytet och så trodde jag att jag gissat fel. Men så var det alltså inte! Har njutit av chokladen, riktigt gott. Tack än en gång! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...