11 april 2012

Länkonsdag

Utan idéer i två minuter (ja ska det bloggas får idéerna minsann komma snabbt, inte tänker jag sitta och vänta) försmäktar jag vid detta bord. Därav: länkonsdag.

1. Läs mer om Nobelprisprojektet hos Lyrans Noblesser! Jag har helt glömt bort att säga att hon har intervjuat mig (i mejlform) och skrivit en trevlig grattishälsning på sin blogg, för ett låååååångt tag sen. Klick! Och sen klickar ni på den lilla etiketten "Bokbloggosfären runt" och får sjukt många fina tips.

2. Läs om hur bra författardatabasen Alex egentligen är, och varför databaser är livets fröjd. Den här tålmodiga bibliotekarien som svarar på folks vanvettiga frågor på dn.se berättar här: Klick!

Likt hur någon noggrant har plockat ut alla rosa mentos ur denna bytta, har jag plockat ut de två bästa länkarna just nu. Långsökt? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...