23 april 2012

Gör din egen festliga happening på Världsbokdagen

Om du upplever en akut brist på festliga happenings på just ditt bibliotek på självaste Världsbokdagen (!) kan du enkelt ordna ett eget party på följande sätt:

Gå till ett bibliotek i sällskap med en kumpan.
Plocka en bok.
Peka på en bokstav på måfå.
Gå till romaner av författare på den bokstaven. Typ E.
Plocka en bok.
Slumpa fram en sida.
Plussa ihop siffrorna. (129 blir t.ex. 1+2+9=12)
Räkna dig fram till den hyllan (t. ex. 12).
Gör om siffergrejen.
Räkna dig fram till den boken.
Låna den.
Slut på festlig happening.

Om man vill kan man göra det två gånger.
Per person.
Jag fick Göran Tunström och Karl Rune Nordkvist.


Böcker med repor. Antingen för att de är lånade en miljard gånger=bra, eller för att de har blivit sandpapprade=dåligt.

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Du är rolig du...

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag vem jag ska anlita för att få lite festligheter i vardagen. :-) Fastän jag inte firade igår så läste jag skumpa istället för slumpa men det skyller jag på den allmänna feststämningen som du bjöd på.

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken härlig idé! Jag som var på bibblan igår.

    SvaraRadera
  4. Det är högst fritt fram att kopiera denna festliga idé. Den bör med fördel utföras i sällskap för högsta festlighet.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...