5 januari 2012

Ge mig alver eller detektiver eller lite fantasi!

Jag blir så trött på inledningar som är tråkiga och typiskt nobelprisaktiga! Hade höga förväntningar på Pearl Bucks Den goda jorden, och så börjar den med:

A) En bröllopsdag
B) En huvudperson som jag får en dålig känsla inför, han känns velig och irriterande
C) En beskrivning av hur husets olika rum är organiserade
D) En far som sover i rummet mitt emot

ABCD finns i Mr Biswas-boken och Mellan de två slotten, CD finns i Aké – barndomsåren, ABCD finns förresten i Buddenbrooks också. Till exempel. Och ja, jag har gillat dessa böcker, men det vore kul med nåt nytt. Jag tänker rymden, en påhittad värld, en bok om djur, en bok om lyckliga människor för omväxlings skull eller en bok där varken familjen eller husets uppbyggnad är. av. minsta. vikt.
Snälla?


Suck-buck i skålen där päronet förut var. Bildbevis på att det är uppätet alltså.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...