3 januari 2012

Ett jättepäron och en pyttebok

Dagens inköp: ett päron. Dagens frukt.
Måste säga att det är ganska jobbigt att ha nyårslöften.
Igår åt jag äppelmos och hackad basilika.
Man tager det man så hava.

Ett gigantiskt päron, som helt säkert kan räknas som frukt för två dagar. Eller veckor.

Dagens inlån: 20 kärleksdikter.
Av Pablo Neruda, som gör föredömligt tunna böcker.
(Jag kunde dock inte låta bli en bok med sjödjur på framsidan som också var av Pablo Neruda, men den var illustrerad och kort så det påverkar förmodligtvis inte projektet i negativ riktning.)


20 jättejättetunna kärleksdikter posar med elegant referenständsticksask.

2 kommentarer:

  1. Jag är uppväxt med daglig fruktintag. Har en far som alltid tvingade på en frukt efter middagen.

    SvaraRadera
  2. Det konstiga är att jag tror att jag också är uppväxt med dagligt fruktintag (hallååå, fruktstund på skolan!) men nu är det som att jag och frukt bor på olika planeter. Men med detta päron ska jag vända på det!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...