12 november 2011

Pocket av Nobelpristagare?

Det här med bokcirkel var ju vansinnigt festligt!
Har kommit fram till att jag älskar det av hela mitt hjärta.
Jag är inte ironisk. (Note to folk som tror det.)

Och till nästa gång ska jag få välja böcker!
Tre styckna.
De ska gå att köpa i pocket.
Vara på svenska.
Sedan får mina bokcirkelkompanjoner rösta på sin favorit. Och jag vill hemskt hemskt gärna ha iallafall en nobelpristagare bland kandidaterna. (Gillar att smälla flugor med två smällar.)

Problemet är att Den Som Bestämmer Över Pocketböckerna verkar tycka att bara nya böcker får vara pocketar. Bra för förlagens ekonomi kanske, men dåligt för min lista med 3 böcker varav helst minst en ska ha en författare med Nobeldiplom.

Har ni tips på (bra) (vill ju inte komma med tråkiga dåliga förslag till bokcirkel) pocketböcker av Nobelprisvinnare? Dela med dig! Om du kommer med det vinnande tipset så kan du helt seriöst få Imre Kertez' Mannen utan öde skickat till dig på posten. Behöver plats till min nya bokcirkelbok i pocket.

4 kommentarer:

  1. Herta Müllers Hjärtdjur finns i pocket och likaså årets pristagare såklart, men ni vill kanske inte ha pocket.
    Flera av Selma Lagerlöfs böcker finns i pocket, bl a Kejsaren av Portugallien, Jerusalem och Gösta Berlings saga.
    Pär Lagerkvists Aftonland finns i pocket.
    Några av Orhan Pamuks böcker finns i pocket, bl a Mitt namn är röd och Oskuldens museum.
    Lycka till i ditt letande. Ska blir roligt att läsa vilken det blir till slut.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med bokcirkel, att träffa andra boknördar! Ska bli spännande att höra dina förslag, nobelpristagare låter bra tycker jag:) Ska hålla mig ifrån att ge dig något förslag, min tid kommer senare:)

    SvaraRadera
  3. Räknas storpocket? Isf finns både Bergtagen och Buddenbrooks av Thomas Mann!
    Även Flugornas herre och någon mer av William Golding finns på pocket.

    SvaraRadera
  4. Tack för alla tips! Årets vinnare ska jag läsa en hel kurs om, så honom sparar jag. (Och jag tror att det är romaner som gäller i vår ännu namnlösa bokcirkel?)

    Frågan om storpocket, hm... Jag tror att det viktigaste är priset på boken och stor pocket har stort pris? Ska kolla upp Mann på några boksajter så får vi se!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...