25 november 2011

Julklappsöverraskningsanmälan

I sista sekund har jag anmält mig till ett julklappsbyte i samma stil som Pocket och prassel (livets fröjd!). Det går ut på att man får en hemlig vän att skicka paket till och en hemlig vän som skickar paket till en själv.

Paketet innehåller bland annat en bok som den hemliga vännen speciellt tror kommer passa mig och en bok som avsändaren verkligen älskar och vill rekommendera till hela världen. Hur bra som helst.

Får du ett akut behov av att anmäla dig? Fram till 00:00 går det bra! En bok om dagen anordnar och reglerna finns här.

Nu undrar jag. Är det en bra idé att göra en lista med allt man kommer ihåg att man läst? (Man=jag.) Ni som har en sådan lista – är den till glädje för er åtminstone ibland? Eller ska jag satsa på att göra en lista med mina favoritfavoritfavoriter?

Tänkte mest att den stackarn som ska skicka till mig kanske vill veta lite mer om vad jag har för tidigare läsupplevelser än dessa Nobelpristagare.

Och listor är ju trots allt världens bästa sak näst efter glass och uggleörhängen.

4 kommentarer:

  1. Åh, böcker är ju verkligen det bästa man kan få! Men jag brukar lämna specifika listor på vad jag vill ha, annars sitter jag där med 52 ex av "Dyngkåt och Hur Helig Som Helst"... Hoppas du får ett toppenbra paket! Tack för tipset om mina böckers resa till nya hemmet, jag har verkligen ångest!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat på en lista över Böcker Som Jag Har Läst, så kanske det inte blir dubbletter!
    Hoppas ångesten lättar med tiden. Du får flytta fort så de slipper lådor så länge.

    SvaraRadera
  3. Hej! Det låter som ett riktigt ambitiöst projekt att göra en lista över alla böcker du läst ( kan tänka mig att den blir lång) men som din hemliga bokvän så känns det trots allt som en hjälp. Så det tackar jag i förväg för.

    SvaraRadera
  4. Hej hemlig!
    Listan består just nu av Nobelpristagare och anteckningarna från läsdagböcker som jag hade i högstadiet och gymnasiet. Cirka en miljard fantasyböcker, hästböcker och ungdomsböcker. Vi får se hur den utvecklar sig...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...