23 mars 2013

Nobelprisprojektet, och så vidare

TACK för alla fina kommentarer i inlägget här under och alla glada hejarop under projektets gång! Inget kan som en liten positiv kommentar få en att lyfta blicken ur 500-sidorsmastodontverket utan ände och känna ”det finns ändå någon som tror att jag kommer bli klar även om jag inte gör det själv.” Att blogga om processen har sannerligen haft en bra effekt.

Lugnande nyheter för de oroliga: bloggen Nobelprisprojektet kommer att fortsätta finnas, med samma namn, men man kan ju tänka dit ett ”och så vidare” i slutet kanske? Eventuellt dyker det upp ett och annat hästinlägg framöver, och kanske en och annan favoritpristagare i repris. Chillaxa ska jag onekligen göra (har redan börjat) och sen kanske det blir en och annan rumänsk författare, med Bokmässan i sikte… Får se hur det blir med Quo Vadis, men man ska aldrig säga aldrig!

En tio-i-topp-lista kommer inom kort, och kanske lite mer statistik. Jag vill veta vilket årtionde som fick högst betyg, och om betygen följer normalfördelningskurvan (avdelningen viktigt vetande). Har också en intervju med Resesällskapet på temat ”hur det varit att dela livet med ett pristagarprojekt” på gång. För lite exklusiv info sådär. Och så ska jag läsa vad jag vill. Hela tiden.

Fröjden.


Vi har väntat länge nog nu!!! Skriker de till mig natt och dag. Fast på ett trevligt sätt såklart. Det är ju böcker.

6 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du blir kvar i bokbloggsfären. Även om jag egentligen aldrig trodde annat :)

    Ska bli intressant att se all statistik du totar ihop av det här projektet. Och du, det kommer ju faktiskt en ny Nobelpristagare varje år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör ju faktiskt det. Känns skönt med takten en pristagare per år istället för vecka. Oerhört lagom, känns det som :)

      Radera
  2. Grattis, vilken prestation!

    SvaraRadera
  3. Kul! Me like siffor och statistik! :)

    SvaraRadera
  4. Just ja, där var rapporten jag talade om, och så lite statistik ja. Mycket bra projektledning måste jag säga!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...