12 mars 2012

Novellerna börjar ta slut

Alltså.
Novellerna var ju en bra plan,
men trots att nobellnovellboken innehåller
inte mindre än 26 noveller,
är det inte många jag kan läsa för projektets räkning.

3 har jag redan läst och skrivit om.
14 författare har jag redan läst en annan sak av.
1 har jag provläst men tyckt var för kort.
2 författare är redan paxade (har lånat/köpt en annan bok jag vill läsa).
6 författare vill jag nog/evetuellt/kanske/mest troligt/hmm.../jo men ändå, läsa något längre än en novell av. Följande står på den listan:

– Frans Emil Sillanpää
– Pär Lagerkvist
– Halldór Kiljan Laxness
– Samuel Beckett
– Elias Canetti
– Gao Xingjian

Så: Är det någon av dessa 6 som jag borde bortprioritera från "läsa-lång-sak-listan"? Någon som är BLAHABLAHA? Någon som är trist, tråkig och inte alls underbar?

Speak up!

Vilka ska med? Vilka ska bort?

6 kommentarer:

  1. Pär Lagerkvist måste du bara läsa, annars kommer du att ångra dig resten av livet, minst. Dvärgen eller Barabbas är båda bra.

    SvaraRadera
  2. Sillanpää kanske...

    SvaraRadera
  3. Håller med mimmimarie! Lagerkvists Barabbas är en fantastisk bok! (Och inte särskilt lång.)

    SvaraRadera
  4. Bra tips! Den är redan lånad. Gillar tunnhet i kombination med brahet. :)

    SvaraRadera
  5. Din blogg tipsar om inlägg, därför hamnade jag här. Jag har läst en novellsamling av Gao Xingjian och det hade räckt med en kan jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej! Ska kolla upp GX andra verk, men pga tidsbrist kanske det lutar åt novellen istället :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...