24 september 2014

Som att gå på Bokmässan à la 24 (med Jack Bauer)

Min enda förberedelse inför Bokmässan har varit att skaffa ett Instagramkonto åt bloggen. Den har tjatat och tjatat så nu fick den ett eget: @nobelprisprojektet.

Tänker att det kan vara praktiskt om man vill följa mässan i realtid och verkligen känna hur mycket man inte är där. Just nu visar till exempel alla förlag hur deras montrar ser ut pre-mässa, bokbloggare visar sin packning och årets bloggambassadörer visar sitt rum.

Om jag skulle gå på mässan i år skulle jag satsa mer på att ha koll på monterprogram, läsa supernoga vad de långa seminarierna ska handla om innan jag går dit samt ta med en egen kaffetermos. Och så skulle jag stå först i kön när någon författare jag verkligen gillar signerar sin bok (lex Bea Uusma).

Den enda trösten är att om Bokmässan nu funnits i 30 år lär den finnas ett tag till. Jag tar nästa.


Nostalgi.

4 kommentarer:

  1. Ja, det kommer fler chanser att gå på Bokmässan! Hoppas jag.. Jag har ju inte lyckats ta mig dit än.. :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minst 20 år till måste de hålla på, 50-årsjubileum är så stiligt!

      Radera
  2. Pga omständigheter var jag bara uppe en enda intensiv dag, försökte klämma in så mycket och så många som möjligt. Träffade dock bara en enda #boblam då jag sprang på Tidningsida. Och inga mingel :( Roligt ändå,men nästa år blir det fler dagar.

    Kul att läsa ikapp din blogg med biblioteksbesök och hästboksfrenesier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill läsa ikapp! :)
      En intensiv bokmässedag låter ändå helt fantastisk. Du får mingla dubbelt nästa gång. :P (Och då tänker jag också försöka vara där!)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...