7 september 2014

Utan hästar i flera månader försmäktar jag på denna ö

Hästabstinens tar sig olika uttryck.
Tydligen kan man återgå till slukaråldern och läsa en halv hästbokserie som man inte tidigare läst pga. "varit i fel ålder".
Oklart om det hjälper, eftersom jag nu genomsöker Hemnet efter hästgårdar trots att jag inte har fem miljoner och läser ryttar-fitness-boken ett varv till trots att jag inte kan göra en endaste armhävning.
(Och planerar tur till biblioteket för lån av resten av serien. Det är iallafall genomförbart. )


Eller är det en gravid-craving?

2 kommentarer:

  1. Är du på tjocken? Grattis i så fall! Fast jag tror att det bara är en helt vanlig hästabstinens. Själv lyssnade jag på finalen i radio i går med en kommentator som berättade hur ryttarna var klädda och hur alla hinder var utsmyckade och under ridningen sa han saker som duttudutturutt för att illustrera galoppen. Det bästa var när han sa om ett ekipage, minns ej vilket, att det inte sett så bra ut på framridningen för hästen hoppade ju jämfota rakt upp. Och Maria Gretzer bara: det var ett jättefint galoppombyte... :) Fast jag skulle iofs inte kunnat kommentera en golftävling.

    SvaraRadera
  2. "duttudutturutt" HAHA! Jag dör! Hästsport på radio kräver sin kommentatör :) Måste se om jag hittar nåt klipp på sr play. Tack för grattis!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...