26 september 2013

Varmt, och rörigt, och högljutt, och... och alldeles underbart



Och så har jag gått på Bokmässan en hel dag. Känner jag mig inspirerad? Ja! Känner jag mig totalt utmattad? Ja!

Dagens insikter:
1. Jag har ingen aning om hur författare ser ut.
2. Genom extrem tur lyckades jag därför fånga Jan Guillou på bild (se ovan) när jag spontanfotade mässvimmel från rulltrappan. Har förstått av rutinerade besökare att ett besök inte är komplett utan att ha sett honom.
3. Seminarieplaneringen håller inte. Jag har lagt in för mycket.
4. Hur man än går hamnar man alltid vid a) rum för poesi, b) Granta, c) rulltrappan upp till trädgårdsscenen.
5. Jag har ett stort (okej, STORT!) behov av mat på regelbundna tider.

Dagens mysigaste monter: Erikshjälpens tidsresemonter med böcker från olika tider och ett halvt bord som sticker ut ur väggen. Hittas på D05:02.


Dagens nyutgivningsinfo: Kulla-Gulla ges ut igen av Svenska barnboksinstitutet. Hurra!


Dagens borde-haft-mer-tid-och-mer-publik: Nobel i Rinkeby - om skolan där eleverna varje år bjuder in, och ofta träffar, det årets Nobelpristagare i litteratur.


Hur var din mässdag nummer 1?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...