2 februari 2014

Avdelningen läskiga saker som jag gör ( nästan ) helt frivilligt

Kära dagbok!
Jag sitter nu på bussen på väg HEM från fjällen. Inga benbrott, avbrott eller inbrott har inträffat. Dock ett sammanbrott på grund av alldeles för branta backar. Kungsliften var stängd pga 11-18 meter vind per sekund, och den alldeles lagom branta nybörjarbacken var inte öppen. Den byttes istället ut mot "nedre halvan av en svart backe - biten som var blå". Den susade jag dock nedför minst en miljard gånger (om mina vader får säga sin åsikt om saken, och det verkar de ju ha börjat med dagligen).

BETYG
Resesällskapet: 5 kexchoklad för stort tålamod och peppande tal i liften.
Vädret: 2 skidglasögon (-14 är lite för kallt egentligen)
De lånade skidorna: 4 festliga carvingsvängar

Blir det fler gånger? Mycket möjligt. Men då ska jag träna knäna och mitt mod innan.

Nu är det dock kisspaus i Storuman.
Laterz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...