15 oktober 2012

Två pausböcker. En häst och en oläst.

Oj oj oj vad här har lästs.
Vattenspegel är schlutt och därför får man fira med Annan Bok. Först fräste jag igenom häst/ungdomsboken Millan för att se vad det är för bok som alla plötsligt skriver om. Och den var sannerligen fin! Mycket bra delar om häst, och mycket tänkvärd och trovärdig (?) skildring av övrigt liv. Kan rekommendera den starkt.

Sen tog jag mig an Överenskommelser (främst för att lånetiden går ut på cirka torsdag och det är kö på den) men ack. Slutade på sidan 32. Den var inte i min smak. För mycket detaljer (känner inte att jag måste veta att de gick ut från hemmet som låg exakt på Drottninggatan 28) och så tyckte jag inte om huvudpersonen. Eller hennes hår, klänningar eller kusin. Ibland krävs det inte mer än så. Adjö.


Avbytare med hår på omslaget.

5 kommentarer:

  1. Hemskt när man inte gillar kusinen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag som älskade Beatrice och hennes hår! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan mycket väl hända att hon blir mer omtyckbar (inklusive håret) ju längre man läser. Vesper Holly i Lloyd Alexanders "äventyrsböcker" (?) är ju en rödhårig huvudperson som jag gillar. Fast det beror nog inte på håret :)

      Radera
  3. Kanske var tjat och poängterande av håret snarare n håret i sig du ogillade? Hatar när de händer annar.. När man läser också är det bara där, håret. Och man gillar det inte.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...