10 oktober 2012

Tomorrow, tomorrow...

Imorgon får vi veta vem det blir.
Fråga: bör jag reservera böcker av Munro/Djebar/Roth/Murakami på biblioteket, liksom i förebyggande syfte? Vill ju inte stå där i mars utan bok när jag ska avsluta projektet med en pinfärsk pristagare.

För att fördriva tiden fram till tillkännagivandet kan man med fördel titta på SvD:s bokprat 41 gånger. 

Jag har tittat en gång. De hoppades på Alice Munro, Cormac McCarthy och Péter Esterházy. Dessutom pratade de om kvalitet och väsentlighet och en förläggares livhank, som tydligen kan bero på huruvida Nobelpristagaren hör till ett visst förlag eller ej.

Imorgon. Peppen.


Här intages lämpligen morgondagens lunch för er som befinner er i Göteborg. Kan rekommendera kebabpizzan, både med och utan lök.

5 kommentarer:

  1. Spännande! Jag sitter vid radion kl. 12.59.

    SvaraRadera
  2. Ja, spännande! :) Själv tror jag inte på Murakami. Det blir säkert en kvinna i år.

    SvaraRadera
  3. Ha,ha - pizzerian ligger i mina krokar! Tror oddsen är lägre för att jag hamnar där än att jag har läst årets pristagare. Spännande hur som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas lunchen blev bra oavsett var den åts :) Blev pristagaren en överraskning?

      Radera
    2. Ja, att det blev en av de på förhand tippade kändes överraskande, och han är som vanligt okänd för mig.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...