30 oktober 2012

Is this thing on?

Hej bloggen.
Guldkanter kan se ut på många olika sätt.
Ibland innebär dom att strunta i lägesrapporten.
Men oftast innebär dom att strunta i Drottning Gåsfot.
Jag masar runt i stickade sockar och gnager på det jag hittar i kylen. Ibland kastar jag en föraktfull blick på Drottning Gåsfot och säger Hmpf! med mitt mest missnöjda tonfall.
Ingen kan skriva lägesrapporter med ett uns av glädje när Drottning Gåsfot ligger i ens väg.
Man kan faktiskt bara lida när Drottning Gåsfot ligger i ens väg.
Och den som lider skriver inga rapporter.
Det står i lagen.


Istället för en bild på MISÄREN kommer här en bild på guldkanten. Är det bara jag eller finns det oändliga möjligheter till bättre humör när det inte är 1. ösregn, 2, storm, 3, mörkt? (Och Drottning-Gåsfot-overload i hushållet?)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...