11 oktober 2012

Bokbloggare om pristagaren

Åh vad jag har frossat i kommentarer om Nobelpriset!
Frossning är sannerligen dagens aktivitet.

Här är ett plock av ax:

Metta på bloggen Böcker x 3 befann sig på ett bibliotek bestulet på sina Mo Yan-verk.
Tystnad grattade översättaren Anna Gustavsson Chen och länkade till sin intervju med henne.
Bokcirkelflickorna kommer att ha Mo Yan som alternativ under december.
Boktjuven Ingerun spekulerade med sina barn om vem som skulle vinna (tyvärr inget rätt).
Bokblomma är lite skeptisk till det hallucinatoriska.
Bokbabbel bjöd på Nobelbingo, tydligen en tradition (kul!).
Johanna på Bokhora ifrågasatte ännu ett manligt val, och Janina på bloggen Bläddra! Bläddra! höll med om att den som säger sig vara helt objektiv sällan är det.
Mimmimarie glömde bort tillkännagivandet men hann ändå paxa en bok från biblioteket.
Emmas bokylla känner lugnet i att det finns någon där ute som håller koll på världslitteraturen.
Och Enligt O har gjort en sjukt bra sammanfattning av nästan allting :)

Dessutom har jag gett en häst ett äpple och skänkelvikt omkring i ridhuset med den envisaste hästen på ett faktiskt riktigt bra sätt!


En annan häst. Den är inte så envis. 

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar sammanfattning du gjort!

    SvaraRadera
  2. Snygg sammanfattning!


    ...och jag blir avis på hästen, så fin så fin! :-)

    SvaraRadera
  3. Kul att den gillades! Det fanns så många som sagt så mycket intressant om det hela redan när jag satte mig för att skriva något :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...