22 maj 2011

Ett citat piggar upp den dystraste dag

Under veckan som kommer ska jag försöka använda mig av Axion esti i vardagen. Genom att citera boken kommer jag att förstå den bättre. Upplevelsen kommer att förhöjas. Andra människor i min närhet kommer att fröjdas. Kattungar kommer att skutta och regnbågar att lysa.

Exempel på citat som jag käckt ska svänga mig med (och med kursiv stil förslag på lämpliga tillfällen att framföra dem på):

När man är på Ica:
Se där sparrisen och krassen
se där den krusiga persiljan

När någon undrar när man drack första koppen kaffe:
Klockan slog
nio som en rapphöna i välljudets djupa hjärta

När man vill ta i:
FRUKTA VREDEN FRÅN DE DÖDA OCH BERGENS STATYER!

När man vill prata om vädret:
Nordvinden från Thrakien invaderar och drar upp ekar med rötterna.

När man diskuterar en texts behov:
En punkt En punkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...