26 september 2012

Det är dags nu

Idag har jag varit på kurs.
Med flyg.
Bortsett från det miljöovänliga i detta hafsiga flängande turochretur på en dag så får man Mycket Lästid=bra sak. Under funderingen över vilken bok jag skulle ta med (den häääär eller den häääär) yttrade sig resesällskapet (som nog egentligen borde få ett annat namn ehuru han inte alltid följer med på alla resor):

– Var nu duktig och ta en Nobelpristagare. Så du kommer upp i 1,02 nån gång.
– Va?
– Ja. Det är dags nu.

Då vet jag det.
(Och att jag uppenbarligen har nått fram till minst en person med det här 1,02 som dessa evinnerliga lägesrapporter hela tiden visar att jag inte når upp till. Kan man kalla det för genomslagskraft och ha det i sitt CV?)


Hann tyvärr inte läsa klart. Men chokladsaken var (HELT GALET) god.

1 kommentar:

  1. Ha ha! Döp om resesällskapet du! Ta någon nobelpristagares namn...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...