24 maj 2012

På tåget

HALLÅ! Varför har ingen upplyst mig om det helt fantastiskt fantastiska med att åka sovvagnskupé? Här finns 1) färdigbäddade sängar, 2) kuddar gjorda av något fluffigt och mjukt, 3) toa+dusch samt 4) tillräckligt med takhöjd för att man ska kunna sitta upp i sängen. Jag menar - sitta upp i sängen! WOHA! (Att denna lyx alltid finns tillgänglig hemma men då inte skapar några närmare hurrarop är ytterst mystiskt.)

Förutom denna exceptionella nya upptäckt har jag idag provat två nya saker. Det ena: Få synen tillbaka. Nya glasögon uthämtade och hey - saker har konturer! Det andra: Fara iväg en helg utan att ta med en Nobelprisbok. Det blev Främlingen i huset istället, men jag känner mig trots detta lite naken, exposed etc. och vet inte vad jag ska göra på lediga stunder. Främlingen i huset kanske inte räcker hela resan?


Matsäck, skor och mitt ben?

1 kommentar:

  1. Det finns säkert bokhandlare eller loppisar dit du ska resa, om läsmaterialet skulle ta slut!:-) Vilma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...