14 januari 2014

Sökord under luppen - 2013



Har läst igenom sökorden från 2013. Mohahahaha! Stackars alla som sökt på saker och hamnat här. Särskilt alla ni som sökt på "fakta om...". Årets trender: Camus är fortfarande populär och även Toni Morrison. Hästar är alldeles för opopulära. Får klura på en lösning på det.

Det är lätt att bilda sig en bild av vilka uppgifter som florerar bland elever och studenter:
  • intressant frågeställning om gunter grass
  • jämföra med saker som hände i sverige under början av 1900-talet herr arnes penningar
  • motiv och tema solen har sin gång ernest hemingway
  • nässlorna blomma vad du tyckte om boken
  • skriva fyra loggar från kapitet 7 mannen utan öde
  • märks julie otsukas bakgrund i hennes bok vi kom över havet

Det är också intressant att många googlar nobelprisprojektet + en annan sak. Men är man en auktoritet på i princip alla områden så är man.
  • nobelprisprojektet rullrån
  • nobelprisprojektet mössa utomhus
  • mobelprisprojektet en gåtfull vänskap

Vissa är väldigt specifika i sin sökning:
  • begagnade kalle anka tidningar år 1970 till 1979
  • danska möbler i jakaranda från 1960
  • dikter om läsning och böcker av william butler
  • kloning 2013
  • undertråd til singer symaskin fra 1932
  • kärleksdikter till min fru

Andra är mer öppna för förslag:
  • blir det du och jag
  • saker att göra när man är sjuk
  • bilder om saker som man ska svara
  • italiensk dikt
  • vad saknas i umeå
  • alla frukter i världen
  • saker på j

Finns mycket man kan söka angående mat:
  • annat fantasifullt och roligt namn för semlan
  • stekt sparris
  • flygplanstårta
  • pär lagerkvist favorit mat
  • buddenbrookskaka
  • degskulptur
  • honungens fantastiska egenskaper
  • irlands kända kakor
  • världens längsta polkagris

Och så var det det här med undulaterna.
  • fågel undulat har en och den andra har döt
  • hur man ser att en undulat är död?
  • lämna tillbaka en undulat
  • när de ena av två undulater dör
  • undulat gör ej

Sist men inte minst: 12 exempel från kategorin jag valt att kalla ”övrigt”. Presenterade i form av fri vers. Titelförslag till denna vers mottages tacksamt.

namen hej på dig
leta guld med slagruta
förmodligtvis
bajs höns

vem var alice a bailey?
vem är george bernard show
enhörningar
jag kan inte lite på nätet

bokmärke i metal med toffs
axel i visan
tjugo träd och en apelsin
john steinbeck firar midsommar nobelpriset


6 kommentarer:

  1. "hur man ser att en undulat är död?" Jösses jag kan nästan inte andas så mycket skrattar jag, vilken otippad sökning! :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske måste skriva lite fakta om detta oerhört efterfrågade ämne! ;)

      Radera
  2. Haha, sådan här statistik är ju helt underbar. Måste kolla min egen omedelbums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Gör det och dela med dig av fynden!

      Radera
  3. hahaha, jag tror jag dör. Det är inte lätt när en undulat av två har döt, då kan säkert Nobelprisprojektet hjälpa. Eller baka rullrån. :) Min sökstatistik är inte ett dugg rolig; består mest av boktitlar. Hur gör ni?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju alltid jämföra de två undulaterna och se om de verkar röra på sig olika mycket, tänker jag sådär lite naivt som en icke-undulat-skötare kanske gör. Det är antagligen mycket mer komplicerat än så!

      (Och alla "tråkiga" sökningar på titlar och alla Nobelpristagares namn + fakta har jag ju inte med i den här listan. Det ser genast mycket mer originellt ut om man inte tar med allt det vanligaste. Slut på mina oväntade och häftiga tips.)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...