11 april 2014

Sånt man gör i Bangkok

Om någon händelsevis vill veta hur många fantastiska utgåvor av Jane Austen-böcker det finns i Bangkok så har jag idag gjort en undersökande studie: Det finns många. (JÄTTEMÅNGA! Kan man ha en hel bokhylla med bara Austen? Säg att man kan!)
Idag köpte jag dock noll (0) stycken. Hjärnan överhettades av alla valmöjligheter, och istället blev det en pysselbok med Jane Austen-tema. (Eventuellt kan hjärnan också ha överhettats av de 36 graderna som den Thailändska sommaren bjuder på. Man vet ju inte.)


Kinokuniya hette ena bokhandeln, som hade gratis bokmärken men fotoförbud. Och fullt med folk som satt på golvet och testläste lite innan de handlade.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är den! Det enda molnet på min himmel är att det rosa "bandet" är löstagbart, men jag vill att det ska sitta kvar!

      Radera
  2. Saknar dina inlägg! Hoppas att du inte försvunnit i Bangkok eller börjat jobba i någon bokhandel där!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är tillbaka! Pga strikta visumregler skulle de nog inte anställa mig där. Tyvärr. Hade varit ett fint ställe att jobba på! Café hade de också.

      Radera
  3. Är du i Bangkok!!! Är det ditt "har tyvärr fått förhinder att komma på bokcirkeln ikväll";) Hoppas du har kul!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag svängde iväg över dagen :P Nej men det var trevligt! Är tillbaka nu sedan länge men det har inte funnits någon skrivlust. Förrän ungefär nu!

      Radera
  4. En annan Josefin24 april 2014 kl. 14:45

    Tell me more, tell me more! Vad innehåller boken för pyssel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Engelska korsord och sånt, med starka inslag av Austens böcker i det hela! Kanske dyker upp någon bild på twitter inom kort :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...