26 augusti 2011

Kanske en kurs?

Ska jag anmäla mig till den här kursen?
Kommer det att komplicera mitt liv?

Kommer jag att i vredesmod (efter att ha bildat mig till den oerhörda nivån av 7,5 hp) radera allt jag skrivit hittills i bloggen och börja om projektet från början, nu med en akademisk utbildning att luta mig mot? Med denna nya grad av kunskap, kommer jag att läsa om Herr Cevdet och fröjdas över varje ord? Kommer jag att se nya betydelser i varje tjurfäktning i Och solen har sin gång? Kommer jag att förstå Elytis på ett nytt sätt? Det är inte alls omöjligt. Men kommer jag att orka läsa om allt? Ska jag köpa vinäger? Är jorden elliptisk? How many roads must a man walk down?

Frågorna är många.
Svaren är få.

Här är kursen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...